Felvételi előkészítő
7.-es és 8.-os tanulóknak – 4 osztályos gimnáziumokba
Miért különleges ez a felvételi felkészítő?
Mert élménypedagógiával, drámás módszerekkel tanulunk, ahol csak lehet! A képzőknél varázsolunk, a jeleknél bankot rabolunk, a szövegérténél nyomozunk. Szinte mindent meg lehet így tanítani! (Januárra persze itt is el fog fáradni a csemete, de nem fogja unni és utálni az egész felvételi folyamatot!)
Mert a gyermek és a szülő minden esetben személyes coach szemléletű támogatást kap!
Így a gyermek bátorságot, önbizalmat szerez a feladatok megoldásához, a szülő pedig folyamatos visszajelzést kap a gyermek tudásának fejlődéséről, és útmutatást a soron következő lépésről!
Nem fogalmakat tanulunk, mert azt nem kérdezik. Ahol mégis szükséges tudni a „besorolós” feladatok miatt, ott humorosan, „házi használatra gyártunk” meghatározásokat, amelyre mindenki emlékezni fog, aki hallotta.
Mert sok egyedi feladatot oldunk meg! – Magyarból én készítettem a gyakorlati feladatok java részét, és az elméleti összefoglalókat.
Mert felvételi típusok szerint haladunk, így nem felvételi sorokat oldunk meg, hanem az egy-egy típushoz tartozó feladatokat oldjuk meg egymás után!
Szükség van-e a régi felvételi feladatsorokat megoldására az előkészítő mellett?
Mindenképpen! Egyrészt, mert visszajelzést ad a tudás aktuális szintjéről, másrészt rendkívül jó gyakorlási lehetőséget biztosít.
Én abban tudok segíteni, hogy kijelölöm, kijavítom őket, és átbeszéljük a hibákat!
Mit tanulunk/ ismétlünk/gyakorlunk a magyar felvételi előkészítőn?
A 6.-os és a 8.-os felvételi feladatok gyakorlásának köre sokban megegyezik, de eltérő mélységben kell tudni alkalmazni a szabályokat. A 8.-os felvételi elsősorban a szószerkezetek és szóalkotás, valamint a mondattanban és a mondatszerkezetekre vonatkozó feladatokkal bővül, de természetesen a szövegértési feladatoknál és a fogalmazás írásánál is eltérőek a követelmények. Egy 6.-os esetében az alapszófajokat kell ismerni, a 8.-osnál már az átmeneti szófajokat is. Egy 6.-osnak az adott mássalhangzótörvényeknek megfelelően megfelelő szavakat kell megtalálnia, egy 8.-osnak már magát a törvényt is fel kell ismernie.
A területek, amelyeket az előkészítőn átismételünk, gyakorolunk:
1. A magyar ábécé felsorolási rendje, és a betűrendbe sorolás szempontjai
2. A szavak elválasztásának szabályai
3. A helyesírási alapelvek (kiejtés elve, hagyomány elve, egyszerűsítés
elve, szóelemzés elve)
4. Magánhangzó- és mássalhagzótörvény felismerése
5. A toldalékolás fajtáinak (képző, jel, rag) felismerése, és a szóelemekre bontás gyakorlása
6. Hangalak és jelentés összefüggései (egy-, többjelentésű, azonos alakú, rokonértelmű, ellentétes jelentésű)
7. Szófajok
7.1. A szófajok főbb csoportjai, definíciójuk, kérdéseik
7.2. A főnév fajtái (köznév- tulajdonnevek), és azok főbb csoportjai
Kiemelten: személynevek, földrajzi nevek, intézmények helyesírása
7.3 A melléknév fogalma, helyesírása, felismerésének gyakorlása,
7.4 Számnév fogalma, és csoportosításai
7.5 Névmások felismerésének gyakorlása
7.6 Az ige fogalma, típusokba sorolása, helyesírás (pl: felszólító mód)
Az ige személy, szám, mód, idő, ragozás szerint besorolásának gyakorlása
7.7 Igenevek (főnévi, melléknévi, határozói) felismerése
7.8 Határozószók felismerésének és típusokba sorolásának gyakorlása
7.9 Viszonyszók (névelő, névutó, igekötő, segédige, módosítószó, kötőszó)
7.10 ’’j – ly’’ betűt tartalmazó szavak gyakorlás
8. A mondatok fajtáinak felismerése, mondatszerkezetek
9. Közmondások, szólások értelmezése, gyakorlása
10. Költői képek és költői alakzatok felismerésének gyakorlása (metafora, hasonlat..)
11. Rímfajták, versformák, verssorok sorba rendezésének szempontjai
12. A fogalmazás tartalmi és formai követelményeinek megismerése és gyakorlása
13. Szókincsbővítéssel és szövegértéssel kapcsolatos feladatok
Mit tanulunk/ ismétlünk/gyakorlunk a 8.-os matek felvételi előkészítőn?
1. Műveletek sorrendje, zárójelek felbontása, figyelemmel az előjelekre
2. Törtek összeadása, kivonása, szorzása, osztása, egyszerűsítése, bővítése
3. Mértékegységek átváltása
4. Egyenletek
5. Grafikonok, táblázatok értelmezése, egyszerű statisztikai számítások
6. Koordináta rendszerek, függvények és ábrázolásuk
7. Szögek fajtái, jellemzői
8. Síkidomok – átlók, szimmetria, oldalak párhuzamossága, szögek, kerület, terület
9. Testek – felszín, térfogat
10. Kombinatorikai (dobókockás, golyós) feladatok
11. Oszthatóság szabályai
12. Arányossági feladatok (egyenes, fordított arányok felismerése, számítása)
13. Százalékszámítási feladatok
14. Logikai feladatok (sorozatok, következtetésre épülő feladatok)
Mikor érdemes elkezdeni?
…
Egyénileg? Csoportosan?
…
Időtartam
…
Küldj nekem üzenetet vagy hívj fel!
Telefonszámom
20 321 0582
Email címem
nskszilvia@gmail.com