Írásaim
Foglalkozási tervek – drámapedagógia
Kálnoky-Shakespeare - kommunikációt, szövegértést fejlesztő gyakorlatok
Kálnoky László: Shakespeare: XIX. Henrik című műfordítás-paródiáját alapul véve
Jázminszirmok - drámás foglalkozás kortárs görög dráma alapján
Jázminszirmok – párkapcsolat kontra testvéri kapcsolat
Orfeusz-Euridiké szerelmének megközelítési módjai
Orfeusz és Euridiké szerelme-személyisége -szerepe és szimbólumai a mitológiában és Jean Cocteau színre vitt drámájában
Környezeti nevelés - főiskolásoknak és egyetemistáknak
Környezeti nevelés drámapedagógiai eszközökkel főiskolásoknak és egyetemistáknak
Csoport: BA tanárképzésben részt vevő hallgatók 20-25 fő.
Időtartam a hallgatók számára: Órasorozat, amely 6 óra gyakorlati szeminárium és 1 óra otthoni előzetes felkészülést jelent. A szeminárium 2*3 órában kerül megtartásra.
Pedagógiai történet tanítása drámás módszerekkel főiskolásoknak
A pedagógiai, nevelési célok változása a reneszánsz és a pozitivizmus időhorizontján. A nevelés céljáról Rotterdami Erasmustól Herbert Spencerig.
Beszédkészség fejlesztésére - drámajátéksor
Prométheusz-Hermész - gondolkodás a szabadságról-középiskolásoknak
Mit jelent számodra Prométheusz? Milyen lenne, ha ma cselekedne?
Nem félünk a farkastól - drámajáték a párkapcsolatok magasabb szintre történő emeléséhez
Drámaóra Edward Albee: Nem félünk a farkastól című műve alapján – párkapcsolatok fejlesztéséhez
Foglalkozási tervek – meseterápia
A citerás cárné - foglalkozási terv felnőtt párokra
A Nap és a Hold látogatóban - foglalkozási terv felnőtt párokra
A csodapatika - foglalkozási terv kiskamaszoknak
’A piros cipők’ mesefejtő foglalkozásának tervezete
Szivárvány – etióp mese a közösség-vezető viszonyáról - on-line foglalkozás kamaszoknak
Általános pedagógiai, andragógiai írások és drámalemzések
Miért fontos a felnőttek számára az élményalapú oktatás?
Miért lehet fontos a felnőttek számára az élményalapú oktatás?
Milyen hatások alakítják ma a felnőttek társadalmát?
Melyek a felnőttkori tanulás mozgatórugói?
Milyen típusú tanulásra vágyik egy felnőtt?
Milyen elvek mentén épül fel a felnőttoktatás? Megfelel-e a mai kihívásoknak?
Felszabadító és emancipáló energiák a felnőttképzésben
Felszabadító, emancipáló elképzelések Ivan Illich és Paul Freire elméleti munkáiban és gyakorlati tevénységében
Gyermekként kapott önbeteljesítő jóslatok hatása felnőttkorban
A gyermekkori tanítóktól kapott’’önbeteljesítő elvárások” hatása a felnőttkori pályaválasztásunkra.
Milyen eszközökkel lehet küzdeni a tanári előítéletek és megkülönböztető elvárások számának csökkenéséért?
Ivan Illich az iskolátlanító pap
Illich neveléselméleti gondolatai ’A társadalom iskolátlanítása’ című műve alapján
A drámapedagógia munkaformákban rejlő lehetőségek az etikai kérdések vizsgálatára
Augusto Boal elméletét alapul véve.
Portfólió menedzsment és konstruktív tanuláselmélet
A portfóliómenedzsment és a konstruktivista tanulás nem mindennapi kapcsolata /saját tanulási folyamat elemzése/
A beszédfejlesztés pedagógiai megközelítése
A beszédtechnika fejlesztésének fontossága a tanárok számára
Viselkedés és teljesítményzavarok az iskolában
A viselkedészavaros gyermekekkel való foglalkozás története egészen 1909-ig nyúlik vissza, amikor Vértes O. József vezetésével megalakult az “Ideges Gyermekek Alsó- és Középfokú Állami Intézete. (Hoffmann, Mezeiné 2006) Az alapgondolata az volt, hogy “ Ez az iskola nem a tanítóé, s nem a tantárgyaké lesz, hanem a gyermeké” (Gondosné, 1997).
Eörsi István A megmentett város (1964), A kihallgatás (1965), a Döntés (1986) és a Próbafolyamat stációi (1996) című drámáiról
Eörsi Istvánnak ismertem a Magyar Narancsban hajdan megjelent írásait és néhány gyermekversét, amelyek közül ’Az ördögfióka és a tündér’ megzenésített változatát a gyerekeim is el tudják énekelni. Annyit tudtam még Eörsi Istvánról, hogy Lukács György tanítványa volt és hogy liberális gondolkodó. Olvastam tőle régen egy elemzést, amely Lukács Györgynek és Bibó Istvánnak a nézeteit és írásait -egymással szembeállítva- elemezte abból a szempontból, hogy egy intellektuális síkon létező ember mennyire kell hogy a pártja érdekeit képviselje és mennyire kell függetlennek maradni, vagyis az erkölcsi felfogását taktikai elemektől mentesen kell vállalni vagy a ’szellemi szolgálat’ alakíthatja azt.
Most a drámák mellett újraolvastam ezt az elemzést is, amely az „Üzenet mélyvörös levélpapíron” című könyvben(1) jelent meg Eörsi több más esszéjével és publicisztikai írásával együtt….
Drámapedagógiai kutatás /TIE előadások elemzésével/
A drámás foglalkozások véleményváltoztató hatása (átfogó tanulmány) - az előadásokat külön a lenti pontokban találod
170 oldalas tanulmány a TIE, a tanítási dráma, valamint az interaktív foglalkozás véleményváltozást elősegítő szerepről szól, a fiatal felnőttek és felnőttek körében. /Ha csak az előadások elemzésére vagy kíváncsi, akkor olvasd el külön a lenti részéket./
Pusztai messiások - Kerekasztal – 7 előadás elemzése- 184 résztvevő
A Kerekasztal Színházi nevelési Központ előadásának elemzése három résztvevői csoport kérdőívekre adott válaszai alapján
Zéró Tolerancia – Kerekasztal – 3 előadás – 68 résztvevő
A Kerekasztal Színházi Nevelési Központ előadásának elemzése, három résztvevői csoport kérdőívekre adott válaszai alapján
Eszter hangja – Trainingspot társulat -1 előadás- 19 fő részvételével
A Trainingspot Társulat előadásának elemzése a résztvevők – kérdőívekre adott válaszainak tükrében, és az előadás eposzi gyökereinek feltárásával
Semmelweis reflex – KÁVA – 3 előadás – 24 résztvevő
Semmelweis Ignác története a Résztvevő Színházával
A résztvevők véleményének összehasonlító értékelése három előadás alapján
Social S.O.S - Nyitott kör – 2 előadás - 38 résztvevő
Játék a menekültekről a Petőfi Sándor Gimnáziumban és az Általános Mozgásjavító Óvoda, Általános iskola és Gimnáziumba
Szülői értekezlet – Végh Zsolt rendezése - 1 előadás – 16 résztvevő
A kérdőívek értékelése és személyes gondolatok a darabról
Cím nélkül – Stereo Akt – 5 előadás 85 résztvevő
Cím nélkül – A Mentőcsónak Egység és a STEREO AKT előadásának elemzése a résztvevők kérdőívekre adott válaszai alapján
Gizella története – Közfoglalkoztatottak – 1 foglalkozás - 14 résztvevő
A közfoglalkoztatott álláskeresők számára tartott drámapedagógiai foglalkozásokról és a foglalkozások elemzés
EKH -Első Kézből a Hajléktalanságról
EKH – érzékenyítő foglalkozás a Szent István Szakgimnáziumban és a Kempelen Farkas Gimnáziumban
Az „ Igazság szolgái” színházi projektről avagy az „elnyomottak színházának” első magyarországi képviselőjéről a Panodrama társulatról
Az „ Igazság szolgái” színházi projektről avagy az „elnyomottak színházának” első magyarországi képviselőjéről a Panodrama társulatról, amely Augusto Boal és Paul Freire nevelési elvei alapján foglalkozik a felnőtt résztvevőkkel
Küldj nekem üzenetet vagy hívj fel!
Telefonszámom
20 321 0582
Email címem
nskszilvia@gmail.com